Pengar betyder verkligen allt.

Idag signa jag upp mig för bilskolan. Drivers club låter ganska skrämmande enligt mig, eftersom jag inte kan köra. Men det är väl därför bilskolan finns.
Dyrt e de iallafall. Jag förstår när "normala" familjer kan betala sina 3 barns körkort, men i min familj är det en aning annorlunda. För tillfället är föräldrarna mina arbetslösa, och jag som går två skolor samtidigt, jobbar efter skolan och knappt har fritid till min älskling, hur ska jag, ska kunna betala mitt körkort? Lite under 2tusen euro blir det. Jävla skit hur ska man sen ha råd med bil? Jag tycker körkortets pris borde sjunka rejält, för att ungdomar som mig själv också ska kunna ha en chans att köra. Jag blir AAANINGEN frustrerad. Och gymnasiet lättar inte med stressen, idag är fredag och jag är dödstrött efter jobbet, men jag kan inte ens ha roligt på fredag kväll därför att jag har jobb imorgon,

var livet för ungdomar enklare förut?

Det verkar som om staterna helt enkelt inte vill ha oss på vägarna, medan det är just DE personer som höjer priset på körkortet, som blir fast för rattfylla var och varannan helg.

Vuxna säger ofta "vad har hänt med dagens ungdomar" medan jag undrar vad det är som har hänt med de äldre generationerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0