Underbar jul<3

Tänka sig, flera veckors planerande och flera veckors stress med presenter är förbi. Än har jag ett tiotal inpackade presenter som väntar på att hamna till sina nya ägare men jag verkar ha allt annat än tid för att dela ut mer julklappar. 12 dagar kvar, och det är allt. Sen är min vardag överfull av tystnad, tristhet och ingen att mysa med. Inga sena kaffebesök till borgå eller lovisa, inget sådant mer. I ett halvt år, huj :( Jag önskar att jag sku få svar på min ansökan om en bostad, den verka så liten och mysig och jag vet exakt hur jag sku piffa upp den! En liten lägenhet så att jag kan sitta hemma och känna mig ledsen utan att någon gnäller på mig. Jag kommer sakna honom ENORMT.



Häromdagen rakade vi av hans röd-svarta sjukt långa hår, och han ser underbar ut<3
Han får intens ha sina örhängen i armen, tänk hur mycket som är off limits liksom? Underligt tycker jag, och att måsta raka sitt hår när man skall ut i -30 grader och springa, vad är det egentligen för idé?




Min ena jul såg ut såhär, det här är före min pappa flamberade hans efterrätt med att tända på brandy i ett glas, och långsamt låta den blå lågan sippra ner på efterrätten. Såg så vackert ut, en blå härlig låga!

Ps. jag vet att hattarna ser dumma ut, men de får vi varje år från våra crackers, och på julen lyder Ett ordspråk i vårt hus: No hat, no food.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0